Szakadj ki a mindennapok mókuskerekéből!

Bemutatkozás

Adott 5 fiatal egyetemista és mellette sok órában dolgozó lány, akik ki szeretnének szakadni
a megszokott mókuskerékvilágából, kipróbálni új ötleteket, helyeket, hogy minél színesebbek legyen heteink.
Ezeket az élményeket pedig megosztjuk Veletek, hogy Ti is próbáljátok ki ötleteinket!

Feedek
Megosztás

Mi a teendő, ha túl sokat ülsz a gép előtt?

Túl sokat ülök a gép előtt, 23 évesen elkezdett görbülni a hátam. Naneeeee!!

Napi minimum 6 órát ülök a gép előtt és sajnos azt kellett, hogy észrevegyem, 2 évnyi munka után elkezdett görbülni a hátam és már nemcsak, hogy fáj kiegyenesednem, de konkrétan nem is tudok! Gyorsan elkezdtem hát keresni praktikákat, ami pár perces ráfordítással, de megelőzheti, illetve visszafordíthatja az ülőmunkából fakadó gerincferdülést.

Eszembe jutott, hogy Corvinusos tesitanárom, Ábrahám Ibolya anno közzétett egy remek kis mozdulatsort. Megjegyezném, hogy szerintem nem munkahelykompatibilis, hacsak persze nem szeretnéd, hogy idiótának nézzenek:D! Én konkrétan elvonulok egy tárgyalóba, vagy a nyugiszobába és ott csinálom. Itt érhetitek el: http://officeexercises.hu/

Mindemellett persze segít az is ha esetleg elmész néha jógázni vagy stretchingre. Pár hete jártam kettlebellen és azt mondták, hogy elvileg ez is jó lesz rá. Kíváncsian várom a fejleményeket.

Nektek van bevált tippetek?

Miért éppen a jóga?

Gondolkodtál azon, hogy elkezdesz rendszersen sportolni? Hallottál már a jógáról? Szerinted ez is csak egyike a számos divatőrületnek?

Tény, hogy mostanában egyre több utcasarkon jógastúdiókba botlunk...Ez azonban egyáltalán nem rossz:) A jógának rendkívül sok pozitív hatása van, így ha van rá alkalmad mindenképpen próbáld ki ezt a mozgásformát!

Ma már számos formája létezik...gerincjóga, hatha jóga, bikram jóga...és még megannyi... Ha szeretnéd kipróbálni a jógát, érdemes utána olvasni,melyik fajta jóga, mire is jó, miben segít jobban, mint a többi és melyik lenne a megfelelő a számodra. Addig is, míg ezt megteszed, kedvcsinálásként leírjuk a jóga pozitív hatásait!;)

1. A jóga fiatalít nemcsak kívülről, de belülről is! Gyorsítja a méreganyagok kiválasztását, ezáltal segít a méregtelenítésben, belső elválasztású rendszer stimulálásában, az immunrendszer erősítésében és az öngyógyítási folyamatok felgyorsításában.

2. A jóga növeli az állóképességet, csökkenti a stresszt! Akár versenysport kiegészítő mozgásaként kiváló, hiszen nagyobb ellenálló képességet ad a szervezetnek, erőt az izmoknak, így azok gyorsabb mozgásra és regenerálódásra is képesek lesznek!

3. A jóga segít megszabadulni a felesleges kilóktól! Néhány hónap rendszeres gyakorlása után látványos változásokon mehet keresztül a tested. A jól végzett gyakorlatsor pedig sok más mozgásfajtával ellentétben az éhségérzetet csökkenti.

4. A jóga csökkenti a stresszt, a pánikérzetet és a hangulatingadozásokat, segít az alvászavarok enyhítésében. Rengeteg jógagyakorlás része a meditáció. Már napi 15-20 perc gyakorlás, befelé fordulás, meditáció megteszi a stresszcsökkentő hatását és más lendületet ad a napnak!

5. A jóga segíti a gerinc egészségének helyreállítását. A legtöbb orvos, ma már a jógát ajánlja a hátfájdalmak enyhítésére, a hátizmok erősítésére és a helytelen testtartás kiküszöbölésére, hiszen jótékony hatását több kutatás is bizonyítja!

 

Remélem sikerült meggyőzni Téged a jóga jótékonyhatásairól és kedvet kaptál a hozzá. Keresd fel a Hozzád legközelebb található jógastúdiót, találd meg a tökéletes óratípust és gyakorold rendszeresen! Namaste! :)

 

http://www.pinterest.com/szinesmokus/j%C3%B3ga-%C3%A9s-medit%C3%A1ci%C3%B3/